Adatlap
- Díj: Fragrance Foundation
- Alkotó: Jean-Claude Ellena
- Megjelenés: 2011, Franciaország
- Ár (100 ml): kb. 43 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja aromás, akkordja zöld, illata fű, közepes párolgású, nyári-nappali viselet
- Honlap: https://www.hermes.com/fr/fr/product/un-jardin-sur-le-toit-eau-de-toilette-V28103/
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Hermes/Un-Jardin-Sur-Le-Toit-11502.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal:
- Caleche (1961)
- 24 Faubourg (1995)
- Jardin (2003)
- Sur Le Nil (2005)
- Sur Le Toit (2011)
- Sur La Lagune (2019)
- Hermessence (2004)
- Mervielles (2004)
- Terre (2006)
- Voyage (2010)
- Jour (2013)
- Twilly (2017)
- Citron Noir (2018)
Élmény papírcsíkon: A név magyarul "kert a tetőn" és ez nem valami elvont koncepció, hanem az Hermes épületének tetején konkrétan van egy kert (ld. itt). Ennek megfelelően ez egy zöld illat (fűnek azért nem mondanám), amit kicsit megédesít-virágosít a rózsa-alma kettőse. Időnként azonban a magnólia fehér tisztasága is előbijuk, és ettől inkább nőies illatnak mondanám.
Élmény bőrön: Bőrön ugyanez, de ahogy ilyen típusú illatoknál lenni szokott, viszonylag hamar elenyhül bőrközelivé (de nem fullad ki). Kellemes, de semmi extra, inkább nőkön tudom elképzelni. Korábban tetszettek a lányokon az ilyen tiszta illatok, most már műveltebb az orrom én unnám.
Szubjektív értékelés: nem tetszik - elmegy - tetszik - megvenném
A márkáról: Thierry Hermes 1801-ben született, francia. 1837-ben alapította cégét, amely először lóhámokat gyártott. 1877-ben halt meg, addigra már a jó minőségű termékeknek köszönhetően több főnemest és udvart is kiszolgáltak. A harmadik nemzedék volt az első, akik a huszadik század elején először árultak cipzáros termékeket. A lovas kiegészítő bőrtermékeket táskák követték, sálak, órák, majd 1949-ben piacra dobták első illatukat is. Legnagyobb sikerüket az jelentette, amikor Grace Kelly az ő táskájukkal pózolt egy címlapon, később azonban ragaszkodásuk a természetes anyagokhoz és a kézművességhez hanyatláshoz vezetett, majd épp ez jelentette újkori sikerüket is.
Ikonikus termék: lovas termékek és egyebek
Díjazott parfümök: 24 Fabourg (1995), Un Jardin Sur le Nil (2005), Terre (2006), Voyage (2010), Un Jardin Sur Le Toit (2011), Jour (2013), Cuir d'Ange (2014), Terre Tres Fraiche (2014), Le Jardin De Monsieur Li (2015), Galop (2016), Rhubarbe Ecarlate (2016), Twilly (2017), Terre Intense Vetiver (2018), Citron Noir (2018), Un Jardin Sur La Lagune (2019), Des Merveilles L'Ombre (2020)