Adatlap
- Alkotó: Christine Nagel
- Megjelenés: 2022, Franciaország
- Ár (100 ml): kb. 44 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja fás, akkordja friss, illata bergamot-bazsalikom-fűszer, enyhe párolgású, nyári-nappali viselet
- Honlap: https://www.hermes.com/fr/fr/product/eau-de-basilic-pourpre-eau-de-cologne-V105009V0/
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Hermes/Eau-de-Basilic-Pourpre-74600.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal:
- 20. század: Eau de Victoria (1944), Eau D'Hermes (1951), Doblis (1955), Equipage (1970), Eau de Cologne (1979), Parfum (1984), Bel Ami (1986), Rocabar (1998), Hiris (1999)
- Caleche (1961)
- Amazone (1974)
- Eau D'Orange Verte 1979 (1979)
- 24 Faubourg (1995)
- 2000-es évek: Eau de Gentiane Blanche (2009), Eau de Pamplemousse Rose (2009)
- Rouge (2000)
- Jardin (2003)
- Hermessence (2004)
- Mervielles (2004)
- Terre (2006)
- 2010-es évek: Eau de Mandarine Ambrée (2013), Eau de Narcisse Bleu (2013), Eau de Néroli Doré (2016), Eau de Rhubarbe Ecarlate (2016), Galop (2016), Citron Noir (2018)
- 2020-as évek: Cabriole (2022), Eau de Basilic Pourpre (2022)
- H24 (2021)
Élmény: Nem túl bonyolult, és nem is érzek rajta nagyon egynél több jegyet. Talán az elején még bekavar a citrus, de már akkor is uralkodik az inkább édesgyökérre hajazó bazsalikom, amit talán a pacsuli és az elég tág megnevezésű "fűszerek" illatjegy tesz ilyenné. Nekem ez emiatt túlságosan ételszagú, de megértem, aki nyárra ilyesmit vesz fel.
Szubjektív értékelés: nem tetszik - elmegy - tetszik
nincs videó
A márkáról: Thierry Hermes 1801-ben született, francia. 1837-ben alapította cégét, amely először lóhámokat gyártott. 1877-ben halt meg, addigra már a jó minőségű termékeknek köszönhetően több főnemest és udvart is kiszolgáltak. A harmadik nemzedék volt az első, akik a huszadik század elején először árultak cipzáros termékeket. A lovas kiegészítő bőrtermékeket táskák követték, sálak, órák, majd 1949-ben piacra dobták első illatukat is. Legnagyobb sikerüket az jelentette, amikor Grace Kelly az ő táskájukkal pózolt egy címlapon, később azonban ragaszkodásuk a természetes anyagokhoz és a kézművességhez hanyatláshoz vezetett, majd épp ez jelentette újkori sikerüket is.
Ikonikus termék: lovas termékek és egyebek
Díjazott parfümök: 24 Fabourg (1995), Un Jardin Sur le Nil (2005), Terre (2006), Voyage (2010), Un Jardin Sur Le Toit (2011), Jour (2013), Cuir d'Ange (2014), Terre Tres Fraiche (2014), Le Jardin De Monsieur Li (2015), Galop (2016), Rhubarbe Ecarlate (2016), Twilly (2017), Terre Intense Vetiver (2018), Citron Noir (2018), Un Jardin Sur La Lagune (2019), Des Merveilles L'Ombre (2020), H24 (2021), Twilly Ginger (2021), Eau de Basilic Pourpre (2022)