Adatlap
- Alkotó: Jean-Claude Ellena
- Megjelenés: 2013, Franciaország
- Ár (100 ml): kb. 73 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja virágos, akkordja citrusos, illata grépfrút-fehér-pézsma, közepes párolgású, meleg időre
- Honlap: https://www.hermes.com/fr/fr/product/jour-d-hermes-eau-de-parfum-V27557/
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Hermes/Jour-d-Hermes-17076.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal:
- 20. század: Eau de Victoria (1944), Eau D'Hermes (1951), Doblis (1955), Equipage (1970), Eau de Cologne (1979), Parfum (1984), Bel Ami (1986), Rocabar (1998), Hiris (1999)
- Caleche (1961)
- Amazone (1974)
- Eau D'Orange Verte 1979 (1979)
- 24 Faubourg (1995)
- 2000-es évek: Eau de Gentiane Blanche (2009), Eau de Pamplemousse Rose (2009)
- Rouge (2000)
- Jardin (2003)
- Hermessence (2004)
- Mervielles (2004)
- Terre (2006)
- 2010-es évek: Eau de Mandarine Ambrée (2013), Eau de Narcisse Bleu (2013), Eau de Néroli Doré (2016), Eau de Rhubarbe Ecarlate (2016), Galop (2016), Citron Noir (2018)
- 2020-as évek: Cabriole (2022), Eau de Basilic Pourpre (2022)
- H24 (2021)
Élmény: A citrusos édesség mellett van valami fura illat, ami részben adódhat a zöldből, de inkább fémesnek érzem. Meglep, de az édesség intenzívebb lesz idővel, a fémes jelleg eltűnik, afféle pacsulis hatása lesz az édes és a zöld jegyek együttesének. A végére fura mód pedig újfent a zöldes citrust éreztem legerősebbnek, az alapjegyekből nem jött le semmi. Érdekes és kellemes parfüm, az életútja miatt "komoly", nem egy tömegtermék. Persze ez még kevés, hogy hátast dobjak tőle, de elismerésem, emlékezni fogok rá.
Szubjektív értékelés: nem tetszik - elmegy - tetszik
Feleségem értékelése: elmegy
A márkáról: Thierry Hermes 1801-ben született, francia. 1837-ben alapította cégét, amely először lóhámokat gyártott. 1877-ben halt meg, addigra már a jó minőségű termékeknek köszönhetően több főnemest és udvart is kiszolgáltak. A harmadik nemzedék volt az első, akik a huszadik század elején először árultak cipzáros termékeket. A lovas kiegészítő bőrtermékeket táskák követték, sálak, órák, majd 1949-ben piacra dobták első illatukat is. Legnagyobb sikerüket az jelentette, amikor Grace Kelly az ő táskájukkal pózolt egy címlapon, később azonban ragaszkodásuk a természetes anyagokhoz és a kézművességhez hanyatláshoz vezetett, majd épp ez jelentette újkori sikerüket is.
Ikonikus termék: lovas termékek és egyebek
Férfi parfümök
- Eau de Victoria (1944)
- Eau D'Hermes (1951)
- Equipage (1970)
- Eau de Cologne (1979)
- Eau D'Orange Verte 1979 (1979)
- Bel Ami (1986)
- Rocabar (1998)
- Eau de Gentiane Blanche (2009),
- Eau de Pamplemousse Rose (2009)
- Terre (2006)
- Voyage (2010)
- Eau de Mandarine Ambrée (2013)
- Eau de Narcisse Bleu (2013)
- Eau de Néroli Doré (2016)
- Eau de Rhubarbe Ecarlate (2016)
- Citron Noir (2018)
- H24 (2021): elmegy
- Cabriole (2022)
- Eau de Basilic Pourpre (2022)