Adatlap
- Díj: Fragrance Foundation
- Alkotó: Christine Nagel
- Megjelenés: 2020, Franciaország
- Ár (100 ml): kb. 47 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja amberes, akkordja amberes, illata tea-tömjén, közepes párolgású, őszi-nappali viselet
- Honlap: https://www.hermes.com/fr/fr/product/l-ombre-des-merveilles-eau-de-parfum-V101653V0/
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Hermes/L-Ombre-Des-Merveilles-59799.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal:
- Caleche (1961)
- 24 Faubourg (1995)
- Jardin (2003)
- Hermessence (2004)
- Mervielles (2004)
- L'Ombre (2020)
- Terre (2006)
- Voyage (2010)
- Jour (2013)
- Twilly (2017)
- Citron Noir (2018)
Élmény papírcsíkon: Ööö... nem akarok csúnyát mondani nagyon, de kezdetben a szúrós szaga a vizeletre emlékeztet :D Mindössze három illatjegy van benne, a tea, a tömjén és a tonkabab. Persze mindjárt kibukik az Hermes minősége, hiszen ez egy teljesen kellemes tonkbaba, nem a dizájnerek unásig ismertje. Távolról kellemesen mézédes és teás, de közelebb hajolva ott van benne a szúrós tömjén, és e három együtt inkább kellemetlen. Amikor néhány óra múlva a tömjén tovaszáll és a tea erősödik fel némi alhanggal, már kellemesebb, de a tömjén még mindig ott rosszalkodik a háttérben. Kicsit mentás beütése is van.
Élmény bőrön: Bőrön hasonló a helyzet, de itt erősebb a tömjén, sőt inkább aromás-bőrösnek mondanám. Kár, hogy teljesen hiányzik egy idő után a tonkabab kellemes édessége. Összességében papíron mindenképpen egyedi, kicsit régiesen "büdös", bőrön kevésbé kellemes, de kellően tartós.
Szubjektív értékelés: nem tetszik - elmegy - tetszik - megvenném
nincs videó
A márkáról: Thierry Hermes 1801-ben született, francia. 1837-ben alapította cégét, amely először lóhámokat gyártott. 1877-ben halt meg, addigra már a jó minőségű termékeknek köszönhetően több főnemest és udvart is kiszolgáltak. A harmadik nemzedék volt az első, akik a huszadik század elején először árultak cipzáros termékeket. A lovas kiegészítő bőrtermékeket táskák követték, sálak, órák, majd 1949-ben piacra dobták első illatukat is. Legnagyobb sikerüket az jelentette, amikor Grace Kelly az ő táskájukkal pózolt egy címlapon, később azonban ragaszkodásuk a természetes anyagokhoz és a kézművességhez hanyatláshoz vezetett, majd épp ez jelentette újkori sikerüket is.
Ikonikus termék: lovas termékek és egyebek
Díjazott parfümök: 24 Fabourg (1995), Un Jardin Sur le Nil (2005), Terre (2006), Voyage (2010), Jour (2013), Cuir d'Ange (2014), Terre Tres Fraiche (2014), Le Jardin De Monsieur Li (2015), Galop (2016), Rhubarbe Ecarlate (2016), Twilly (2017), Terre Intense Vetiver (2018), Citron Noir (2018), Un Jardin Sur La Lagune (2019), Des Merveilles L'Ombre (2020)