Adatlap
- Díj: Fragrance Foundation
- Alkotó: Honorine Blanc, Alberto Morillas
- Megjelenés: 2021, Olaszország
- Ár (100 ml): kb. 52 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja virágos, akkordja fehér, illata körtevirág-gardénia-barnacukor, közepes párolgású, tavaszi-nappali viselet
- Honlap: https://www.gucci.com/it/it/pr/beauty/fragrances/fragrances-for-women/gucci-flora/gucci-flora-gorgeous-gardenia-100ml-eau-de-parfum--p-667343999990099
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Gucci/Flora-Gorgeous-Gardenia-Eau-de-Parfum-68578.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal
- 20. század: No 1 (1974), Eau Concentree (1982), No 3 (1985), Nobile (1988), L'Arte (1991), Eau (1993), Accenti (1995)
- pour Homme (1976)
- Envy (1997) / for Men (1998)
- Rush (1999) / for Men (2000)
- 2000-es évek:
- Eau de Parfum (2002)
- Gucci Collection (2007) / pour Homme (2008)
- Flora (2009)
- Gorgeous Gardenia (2021)
- 2010-es évek: Made to Meaure (2013), Oud (2014), Intense Oud (2016), Mémoire d’une Odeur (2019)
- Guilty (2010) / pour Homme (2011)
- Premiere (2012)
- Flora Garden Collection (2012)
- Museo (2013)
- Bamboo (2015)
- Bloom (2017)
- The Alchemist's Garden (2019)
- 2020-as évek:
Élmény: A Flora egy 2009-es vonal, a Gucci egyik legsikeresebbje, eredetileg virágos-citrusos illat. Ez a legújabb leszármazottja, és tipikusan az a nagyon enyhe illat, amiből kis túlzással bármit ki lehet érezni. Kezdetben egyértelműen ott a fehér virág (körtevirág, gardénia) némi gyümölcsösen édes alhanggal (bogyós gyümölcsök), ez kezd átcsúszni a krémes frangipániba, az édesség pedig hát legyen akkor cukor, de lehetne bármi más is kb. Két vérprofi csinálta, szép elegye az illatjegyeknek, szép utat ír le, csak hiányzik belőle az a plusz, amitől izgalmas lenne.
Feleségem rovata:
- Benyomás: Lágy virág
- Tetszik: Igen
- Hordanád: Igen
- Megvennéd: Igen
A márkáról: Az olasz Guccio Gucci (1881-1953) bőrműves családba született és a minőségre törekedett, miután 1921-ben Firenzében megalapította saját üzletét, de szerencséjét azzal csinálta meg, hogy még hordárkorában Londonban megfigyelte az elit utazótáskáit. Az 1950-es években kezdtek globálisan terjeszkedni, de a tömeggyártás és az utódok marakodása ártott a minőségnek, míg az 1980-as évek végétől vissza nem fogták a mennyiséget és amíg többek közt nem csatlakozott a céghez Tom Ford.
Ikonikus termék: utazótáska
Férfi parfümök:
- pour Homme (1976)
- Eau Concentree (1982)
- Nobile (1988)
- Envy for Men (1998)
- Rush for Men (2000)
- pour Homme (2003)
- Gucci by Gucci pour Homme (2008)
- Guilty pour Homme (2011)
- Made to Meaure (2013)
- Museo Forever Now (2013)
- Oud (2014)
- Intense Oud (2016)
- Mémoire d’une Odeur (2019): elmegy