Adatlap
- Díj: Fragrance Foundation
- Alkotó: Christian Dussoulier, Annick Menardo
- Megjelenés: 1998, Németország
- Ár (100 ml): kb. 70 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja fás, akkordja fás, illata alma-vanília, közepes párolgású, őszi-nappali viselet
- Honlap: https://www.hugoboss.com/de/boss-bottled-eau-de-toilette-30%C2%A0ml/hbeu58000079_999.html?cgid=24200
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Hugo-Boss/Boss-Bottled-383.html
----------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal:
- Hugo Boss (1985)
- Elements (1994)
- Woman (1997)
- Bottled (1998)
- In Motion (2002)
- Energise (2005)
- Femme (2006)
- XX XY (2007)
- Hugo (2009)
- Orange (2009)
- The Collection (2011)
- Nuit (2012)
- Jour (2013)
- Ma Vie (2014)
- Runway (2015)
- The Scent (2015)
- On The Go (2019)
- Alive (2020)
Élmény papírcsíkon: A jellegzetes Bottled-DNS van benne, ez az eredeti, és amennyire emlékezetből meg tudom ítélni, ez sokkal fásabb, talán a mahagónitól. A gyümölcs ("alma") is ott van persze, de egyenrangú vele a fa is. Nem véletlenül lett klasszikus, nagyon kellemes.
Élmény bőrön: Nagyon halványan indul, egyre erősödik, de utána nagyon hamar, 1-2 óra alatt elpúderesedve elér az utolsó szakaszhoz, és egy parfümtől ez kiábrándító teljesítmény. Ruhára fújva jobban bírja. Kellemes, de túl gyenge. (Megjegyzés: Az ára csalóka, mert a honlapon csak 30 ml-eset árulnak, így persze, hogy drága 100 ml-re vetítve. 100 ml-s kiadás itthon kb. 20 ezer Ft.)
Szubjektív értékelés: nem tetszik - elmegy - tetszik
A márkáról: A német Hugo Boss (1885-1948) 1908-ban örökölte meg szülei fehérnemű üzletét. Végigharcolta az első világháborút, 1923-ban alapította meg saját üzletét, de csak hétköznapi ruhákat gyártottak. Jót tett az üzletnek, hogy Boss meggyőződéses náci volt, így ők lettek az egyik állami beszállító. A háború után kénytelen volt lemondani a cég vezetéséről politikai szerepvállalása miatt, Halála után, 1950-ben kaptak megrendelést először öltönyökre, ami kiemelte a céget addigi egyszerűségéből. A harmadik generáció lépett nemzetközi szintre az 1970-es években tudatos brandingeléssel, az 1980-as években jelent meg az első illat.
Ikonikus termék: férfiöltöny (1950)
Díjazott parfümök: Hugo Boss (1988), Hugo Boss (1995), Bottled (1998), In Motion (2002), Energise (2005), Selection (2006), Orange (2009), Bottled Night (2010), Jour (2013), Ma Vie (2014), The Scent (2015), Bottled Intense (2016), The Scent (2016), Bottled Infinite (2019)