Adatlap
- Díj: Fragrance Foundation
- Alkotó: Francis Kurkdjian
- Megjelenés: 2016, Egyesült Királyság
- Ár (100 ml): kb. 32 000 Ft
- Leírás: illatcsoportja fás, akkordja fás, illata grépfrút, közepes párolgású, tavaszi-nappali viselet
- Honlap: https://uk.burberry.com/mr-burberry-eau-de-toilette-100ml-p39727541
- Fragrantica: https://www.fragrantica.com/perfume/Burberry/Mr-Burberry-32565.html
------------------------------------------------------------------------------------------------------
A vonal:
- Burberry (1981)
- Society (1991)
- Weekend (1997)
- Touch (1998)
- Brit (2003)
- London (2006)
- The Beat (2008)
- Sport (2010)
- Body (2011)
- My (2014)
- Mr. Burberry (2016)
- Bespoke (2017)
Élmény papírcsíkon: Nem citrusosan indul, hiába az a fő illatjegy, hanem mentásan, és az erős kezdés miatt végig ez marad meg az orromban. Esetleg a tárkonytól érezhetem erősebbnek a mentát. Mindenesetre idővel édesedni kezd valamelyest, leginkább a levendulát érzem ebben a szakaszban kiemelkedőnek, a végére is ez marad, csak enyhébben.
Élmény bőrön: Ahogy lenni szokott, bőrön a későbbi szakaszok nem jelennek meg, a mentás-tárkonyos illat lassan felszívódik teljesen olyan 3-4 óra után. Kellemes, nem pont ugyanolyan, mint a többi, mindenképpen üdítőbb a halálunalmas tonkás parfümöknél, de annyira nem varázsolt el, hogy tetsszen.
Szubjektív értékelés: nem tetszik - elmegy - tetszik - megvenném
A márkáról: Thomas Burberry (1835-1926) angol, szabónak tanult, mielőtt 1856-ban megnyitotta saját üzletét. Sikerét annak köszönhette, hogy igyekezett kifejleszteni egy időjárásnak ellenálló kabátot. A cég 1955-ig maradt családban, ezután megvették és az 1970-es évektől kezdett terjeszkedni. Az első illat 1981-es.
Ikonikus termék: Ballonkabát (1914)
Díjazott parfümök: Society (1991), Touch (2000), Brit (2003), Brit (2004), Brit Red (2004), The Beat (2008), My (2014), Mr (2016)